Vi anpassar dokumentationen av olika scenarior & slutgiltigt underlag för implementering av organisationen enligt beställarens önskemål. Huvudsakligen används MS Excel och Google Maps som verktyg att förmedla informationen.
MS Excel: Statiska kartor klipps in i olika flikar. Översiktligt och mera detaljerat per region / landsdel. Kundlista med valbara kolumner är naturligtvis standard. Nyckeltal per distrikt och region presenteras i tabellform och grafiskt. Antal kunder , antal besökskunder, antal besök och/eller besökstid per säljcykel eller på årsbas, avstånd fågelväg och enligt vägkartan, cirkelrutter, omsättning besökskunder kontra alla kunder mm.
Google Maps: Vi skapar unika kartor i Google Maps som lagras och delas ut via Google Drive till beställaren. Fördelen med detta är att beställaren själv får ett interaktivt hjälpmedel att analysera distriktsuppbyggnaden på ett mycket konkret och lätttillgängligt sätt. Google Maps karor kan skapas på tre olika nivåer: Totalt för säljkåren, per region samt unika kartor per distrikt/säljare.